Archivo de Xaneiro, 2015

O espello

Mércores, 28 de Xaneiro, 2015
Non me sinto moi capacitado para opinar dun país que non coñezo, por moito que se teña falado del desde que se extendera pola Europa rica a idea de que os seus poboadores viviran do conto. Pero aínda que non son grego, recibo con sorpresa e admiración os resultados dunhas eleccións nas que unha maioría de cidadáns afogados polas políticas de austeridade impostas deron un golpe na mesa do poder económico e xeopolítico a sabendas de que é un órdago con poucas probabilidades de gañarlle a partida á Troika.
E se hai algo que me chama a atención ademais do triunfo de Syriza é o seu pacto cos conservadores independentes nada máis gañar as eleccións, e que deixa descolocados a todos os que aínda miden a política entre forzas de esquerdas e dereitas. Porque esa catalogación esmorece do mesmo xeito que esas vellas siglas e os seus líderes, que aínda non se decataron de que a maioría dos cidadáns xa non se move por sentimentos, cores ou bandeiras, senón que busca dirixentes que non os tomen por carneiros, que lles solucionen os problemas e que o fagan xa.
España, que non se fixaba tanto nunha votación de Grecia desde que nos daban os doce puntos en Eurovisión, mirouse agora no espello heleno á espera de que ese señor que anda a pedir grazas polas portas convoque eleccións. E claro que aquí non somos gregos e só arriscamos ata que a auga chega ao pescozo. Pero fatos tampouco somos, oia.

O electricista

Xoves, 22 de Xaneiro, 2015
O dono dun restaurante da Lanzada onde acostumaba ir o electricista da catedral de Santiago contoume que a personalidade do personaxe que estes días é portada dos diarios galegos xa lle facía intuír que o desaparecido Códice Calixtino non podía estar noutro sitio que non coñecese Manuel Fernández Castiñeiras. O hostaleiro conta que mesmo cando saía no telexornal algunha nova sobre o suceso, bromeaba con el dicíndolle que xa lle valía, que o entregase, mentres o electrictista agochaba a cabeza coa mesma pose penitencial que presenta agora diante das cámaras no xuízo.
Daquela os investigadores xa tiñan pistas suficientes para intuír que o Códice fora agochado polo electrista, aínda que foi o rexistro na súa casa o que deu co valioso libro e cunha cantidade de cartos difícil de xuntar nunha vida cun traballo dese tipo. Castiñeiras confesou entón diante do xuíz Taín, quen usou o eco mediático do caso para cubrirse de fama e mesmo iniciar carreira literaria. Pero o electricista di agora no xuízo que declarara baixo presión e basea a súa defensa na anulación das probas, algunhas delas obtidas de xeito peliculeiro pero nada procedemental, como a instalación de micrófonos no domicilio do acusado.
A diferencia dos investigadores, Castiñeiras para nada dá o perfil de protagonista dunha película de ladróns de arte ou bens culturais e, como moito, a súa historia podería valer como secuela da Pantera Rosa.

‘Je suis’

Xoves, 15 de Xaneiro, 2015
Ao igual que ocorreu tralo 11-S e o 11-M, as chilabas e os hiyab non pasan estes días desapercibidos polas rúas das nosas cidades occidentais. A barbarie que practican uns fanáticos iluminados que interpretan o libro sagrado mulsulmán como se dun manual do terror se tratase, voltou estimagtizar a todos cantos pertencen a esa cultura e relixión milenarias, malia que a gran maioría só busque vivir con dignidade nesa Europa da diversidade.
Porque o ataque contra a revista Charlie Hebdo non foi só un atentado contra á liberdade de expresión, senón un xeito de enfrontar cidadáns que en moitos casos teñen a mesma desgraza de estar a vivir penalidades para saír adiante.
Non olvidemos que a comunidade musulmá en Europa é unha das máis castigadas pola crise, a que ten máis dificultades para acceder a empregos e a que sofre máis discriminación, un caldo de cultivo para que os grupos extremistas capten mozos, lles laven o cerebro e os empurren cara o abismo.
Eu tamén son Charlie Hebdo, por suposto, porque aínda que poida considerar máis ou menos atrevido ese xeito de ridiculizar aos fanáticos, defendo o dereito a expresarse libremente. Pero tamén son Abdul, Haifa, Mohamed ou cada un deses mozos que non cre na violencia como xeito de esixir igualdade de oportunidades e que, como calquera, ten dereito a vestir e vivir conforme as súas crenzas.